ABC – Aruba, Bonaire & Curaçao

Las ABC – Aruba, Curaçao y Bonaire

Después de 1 mes de navegación por zonas solitarias, llegamos a Bonaire, la primera de las islas holandesas de las ABC.

Las 3 islas son muy diferentes. Bonaire es el paraíso del submarinismo y deporte. Curaçao es la isla más histórica, con sus típicos edificios en Willemstad y su conocido fondeo Spanish Waters. Aruba es el centro comercial para los cruceros americanos.

Desafortunadamente, al llegar a Bonaire no encontramos ninguna boya en el exterior, lo que nos obligó a entrar en la marina, lo cual nos limitó el disfrute de poder bucear. Aprovechamos para hacer compras a lo grande, pues desde la salida de Grenada, no habíamos podido abastecernos, al tiempo de reencontrarnos de nuevo con la civilización. ¡Restaurantes, copas y turistas!

De Bonaire fuimos a Curaçao, donde fondeamos en Spanish Waters y visitamos Willemstad con sus coloridos edificios. Último fondeo en la playa de Santa Cruz antes de saltar a Aruba.

Desde hacía días que nos cruzábamos con navegantes que iban en dirección contraria… de Aruba hacia Grenada. Todos nos dijeron que era imposible cruzar el Cabo de la Vela para ir hacia Colombia, debido a los fuertes vientos y mala mar… pero nosotros veíamos una ventana meteo que se perfilaba perfecta para hacer el salto a Colombia, y nos fuimos rápidamente a Aruba para estar a la expectativa de dicha ventana.

En Aruba, la ciudad de los cruceros y turismo de lujo, pudimos empaparnos de tiendas, lujo y modernidad… pero poca cosa más.

La ventana se confirmaba y teníamos por delante 3 días benévolos para cruzar las 275 millas que nos separaban de Santa Marta, Colombia.

_________________________________________________________

The ABCs – Aruba, Curaçao and Bonaire

After 1 month of sailing in solitary zones, we arrived in Bonaire, the first of the Dutch islands of the ABC.

The 3 islands are very different. Bonaire is a paradise for scuba diving and sport. Curaçao is the most historic island, with its typical buildings in Willemstad and its well-known Spanish Waters anchorage. Aruba is the commercial center for American cruisers.

Unfortunately, when we arrived in Bonaire we did not find any buoy outside, which forced us to enter the marina, which limited our enjoyment of diving. We took advantage of this to make big purchases, because since leaving Grenada, we had not been able to get any supplies, at the time to meet again with the civilization. Restaurants, drinks and tourists!

From Bonaire we went to Curaçao, where we anchored in Spanish Waters and visited Willemstad with its colorful buildings. Last anchorage at Santa Cruz beach before jumping to Aruba.

For days we had been meeting sailors who were going in the opposite direction… from Aruba to Grenada. Everyone told us that it was impossible to cross the Cabo de la Vela to go to Colombia, due to the strong winds and bad seas… but we saw a weather window that was perfect to make the jump to Colombia, and we quickly went to Aruba to wait for that window.

In Aruba, the city of cruise ships and luxury tourism, we were able to soak up shops, luxury and modernity… but little else.

The weather window was confirmed and we had 3 benevolent days in front of us to cross the 275 miles that separated us from Santa Marta, Colombia.